Βασικές διαφορές SEM (search engine marketing) και SEO (search engine optimization)
Η αποτελεσματική προώθηση της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης μπορεί να επιτευχθεί με δύο διαφορετικές προσεγγίσεις: το Search Engine Marketing (SEM) και το Search Engine Optimization (SEO).
Πιο συγκεκριμένα, το SEM αποτελεί μια μέθοδο πληρωμένης διαφήμισης, όπου τοποθετείτε την ιστοσελίδα σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Στην ουσία, πληρώνετε για κάθε κλικ που λαμβάνετε (pay-per-click ή PPC). Συνεπώς, η διαφήμισή σας εμφανίζεται μεταξύ των αποτελεσμάτων που σχετίζονται με τις λέξεις-κλειδιά που επιλέγετε. Αυτή η μέθοδος συνήθως παρέχει άμεσα αποτελέσματα, αλλά τα κόστη μπορεί να είναι υψηλά.
Από την άλλη πλευρά, το SEO είναι μια οργανική προσέγγιση που βελτιώνει την ορατότητα της ιστοσελίδας σας στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αυτό συμβαίνει χάρη σε βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας με βάση συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και συνδέσμους από άλλες ιστοσελίδες. Το SEO μπορεί να διαρκέσει περισσότερο για να επιδώσει αποτελέσματα, αλλά είναι πιο οικονομικό, καθώς δεν πληρώνετε για κάθε κλικ.
Πως λειτουργεί το SEM (search engine marketing);
Το SEM είναι μια μέθοδος προώθησης στο διαδίκτυο. Βασικά, όταν χρησιμοποιείτε το Search Engine Marketing, καταβάλλετε χρήματα απευθείας στις μηχανές αναζήτησης για να τοποθετηθεί ο ιστότοπός σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Συγκεκριμένα, αρχικά επιλέγετε λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και συμμετέχετε σε μια δημοπρασία για να τις κατοχυρώσετε. Έπειτα, προσφέρετε ένα ποσό χρημάτων για κάθε κλικ που θα λαμβάνετε. Αν καταφέρετε να νικήσετε τους ανταγωνιστές σας στη δημοπρασία, η διαφήμισή σας θα εμφανίζεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης με βάση αυτές τις λέξεις-κλειδιά. Κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στην διαφήμισή σας, θα ανακατευθύνεται άμεσα στην ιστοσελίδα σας.
Πως λειτουργεί το SEO (Search engine optimization)
Το SEO αφορά τις προσπάθειες για οργανική κατάταξη του ιστότοπού σας στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι προσπαθείτε να αυξήσετε την ποιότητα της ιστοσελίδας σας, τόσο σε ό,τι αφορά τη δομή και τον σχεδιασμό της, όσο και το περιεχόμενό της. Οι διάφορες τεχνικές SEO που χρησιμοποιούνται περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, τη δημιουργία επικεφαλίδων (headings) αλλά και μετα-ετικετών (metatags).
Ωστόσο, το SEO δεν περιορίζεται μόνο στη βελτίωση της ιστοσελίδας σας. Για να θεωρηθεί μια SEO στρατηγική επιτυχημένη, πρέπει να κάνετε και άλλες ενέργειες. Για παράδειγμα, πρέπει να δημιουργήσετε ανακατευθύνσεις (redirects) από άλλες ιστοσελίδες και να διασφαλίσετε την παρουσία και στα social media.
Εάν εφαρμόσετε τη στρατηγική SEO σωστά, η ιστοσελίδα σας θα εμφανίζεται σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης και, ως αποτέλεσμα, θα έχετε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
SEO vs SEM: Διαφορετικά κόστη
Η εφαρμογή μιας SEO στρατηγικής είναι δωρεάν, και αυτό πρέπει την καθιστά προτεραιότητα για εσάς. Πρόκειται για την προσπάθεια βελτιστοποίησης της οργανικής κατάταξης και απόδοσης της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης. Αντίθετα, το SEM είναι η πληρωμένη διαφήμιση της ιστοσελίδας σας και κάθε κλικ χρεώνεται, καθιστώντας την SEM στρατηγική μια πιο δαπανηρή επιλογή.
Είναι σημαντικό να ορίσετε ένα συγκεκριμένο budget για το SEM και να παρακολουθείτε την απόδοσή του συχνά. Πριν όμως αποφασίσετε ποια προσέγγιση θα επιλέξετε για την προώθηση της επιχείρησής σας, πρέπει να λάβετε υπόψιν ότι το SEO, παρότι λιγότερο ακριβό, χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να δείξει ουσιαστικά αποτελέσματα. Επομένως, πρέπει να υπολογίσετε το κόστος και τα οφέλη της κάθε προσέγγισης.
Και οι δύο στρατηγικές marketing, το SEO και το SEM, είναι αποτελεσματικές μεθόδοι marketing, αλλά απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό. Για παράδειγμα, το SEO είναι καλή επιλογή για επιχειρήσεις που αποζητούν μακροπρόθεσμα οφέλη και επιθυμούν να κερδίσουν επισκεψιμότητα στηνιστοσελίδα τους. Αντίθετα, το SEM μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βραχυπρόθεσμη λύση για αμεσή προώθηση και αύξηση της ορατότητας της ιστοσελίδας, γι’αυτό και κοστίζει περισσότερο.
SEO vs SEM: Πότε φαίνονται τα αποτελέσματα
Η βασική διαφορά μεταξύ του SEO και του SEM είναι η ταχύτητα με την οποία παρέχουν αποτελέσματα. Το SEM προσφέρει άμεσα αποτελέσματα, ενώ το SEO προσφέρει μακροπρόθεσμη απόδοση.
Πιο συγκεριμένα, το SEM παρέχει γρήγορα αποτελέσματα, καθώς με τις πληρωμένες διαφημίσεις μπορείτε να εμφανίζετε την ιστοσελίδα σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης αμέσως. Αντίθετα, το SEO απαιτεί περισσότερο χρόνο για να επηρεάσει την οργανική κατάταξη της ιστοσελίδας σας και να φανεί η βελτίωση στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Παρ’ όλα αυτά, είναι σημαντικό να θυμάστε πως το SEO και το SEM δεν αποκλείουν το ένα το άλλο. Δεν χρειάζεται να κάνετε οριστική επιλογή. Μπορείτε πάντα να χρησιμοποιήσετε και τις δύο στρατηγικές, ανάλογα με τους στόχους σας και την καμπάνια προώθησής σας.
Γιατί να επιλέξεις την Webed για το SEM ή/και SEO της επιχείρησής σου
Και το SEM και το SEO μπορούν να αποδειχθούν εξίσου χρήσιμες και αποτελεσματικές μέθοδοι κατά τη διάρκεια της online προώθησης της επιχείρησής σας. Είναι σημαντικό να εξετάσετε πώς μπορούν να συνδυαστούν και να χρησιμοποιηθούν κατάλληλα κάθε φορά, ανάλογα με τους στόχους σας, τον προϋπολογισμό σας και τον ανταγωνισμό στην αγορά.
Στη Webed διαθέτουμε τη γνώση, την εμπειρία και την εξειδίκευση για να σάς προτείνουμε ολοκληρωμένες προτάσεις digital marketing, προσαρμοσμένες στις ανάγκες και τις επιθυμίες σας ώστε να φτάσετε την επιχείρησή σας εκεί ακριβώς που θέλετε.
Οι γνώσεις μας σε SEO και κατασκευή – σχεδιασμό ιστοσελίδων μάς δίνει τη δυνατότητα να σας προσφέρουμε ακόμα πιο ευρείς λύσεις σε θέματα ιστοσελίδας, περιεχομένου, δομής και προσέγγισης διαφημίσεων. Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας στο 21 6070 2930 ή βρείτε μας στην Αρτέμιδος 1, Γλυφάδα για να επιτύχουμε κάθε σας επιχειρηματικό στόχο!